Bisnes Pernah Jatuh Kerana Gosip Artifisial, Sos Aminah Hassan Kembali Bangkit Semula

sos aminah hassan


Pernah guna sos jenama Aminah Hassan ? Kepada peminat sos cili jenama Aminah Hassan, difahamkan sekarang, sos ini telah mula dijual semula di beberapa lokasi sahaja dan anda boleh peroleh sos cili ini untuk nikmati rasa sos cili ‘legend’ ini.


Kisah Jatuh Bangun Sos Aminah Hassan


Jenama Aminah Hassan di asaskan oleh Hajjah Aminah dan Haji Hassan. Bermula daripada sos cili kemudian tampil dengan produk lain seperti sos tomato, sos tiram, sos kacang dan sos lada hitam. Perniagaan ini telah bermula secara kecil-kecilan semenjak tahun 1966 lagi.


Bermula di Kampung Merdeka, Batu Pahat dengan menjual kicap dan sos. Sehinggalah perniagaan ini kian maju dan berkembang dengan jenama Sos Aminah Hassan.


Setelah pengasas produk ini meninggal dunia, perniagaan ini disambung dan diteruskan oleh anak arwah Hajjah Aminah bareng Haji Hassan.


Selain mengeluarkan produk sos cili, jenama Aminah Hassan ini meningkat dengan mengeluarkan produk lain seperti sos tomato, sos tiram, sos kacang dan sos lada hitam.


Kemana Perginya Sos Aminah Hassan



Bagi peminat-peminat Sos Aminah Hassan, niscaya perasan jenama ini pernah hilang di pasaran buat beberapa saat sehingga sulit untuk memperoleh jenama sos ini lagi.


Inilah sejarah hitam yang sudah mencetuskan kejatuhan kepada jenama yang sudah di asaskan oleh arwah Hajjah Aminah.


Ianya bermula selepas pengasasnya meninggal dunia. Kemudian khabar angin kononya sos tersebut telah di jual dan dimiliki oleh syarikat bangsa abnormal.


Ekoran informasi palsu tersebut, produk sos Aminah Hassan tidak lagi mendapat sambutan yang rata-ratanya ialah dari kaum bumiputera melayu dan karenanya operasi terpaksa ditutup balasan mengalami kerugian.


Rahsia Resepi Sos Aminah Hassan


Setiap produk yang memiliki peminat tersendiri, telah niscaya memiliki ramuan rahsia yang menyebabkan sesuatu kuliner itu mempunyai rasa unik dan tersendiri.


Begitu juga dengan Sos Aminah Hassan. Ianya memiliki ramuan dan bahan tersendiri.


Bayangkan sos ini sudah berusia 55 tahun. Pasti ada ramuan rahsia yang mengakibatkan ianya mempunyai peminat yang tersendiri.

Sumber: Harian Post


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard