Niaga Sambil Sedekah, Chef Kongsi Cara Potong Ayam 10 Bahagian Tetapi Nampak Besar & Mempesona

niaga sambil sedekah


Mungkin ramai yang tidak tahu sebetulnya niaga sambil sedekah juga bisa memperlihatkan keuntungan di samping darjat kita diangkat oleh Yang Maha Esa.


Dalam ekonomi yang kian mencabar, telah seharusnya ramai peniaga yang ingin menyelamatkan perniagaan yang diusahakan selama ini.


Berniaga merupakan salah satu cabang mencari rezeki halal, tetapi beliau juga memiliki banyak cabaran termasuklah bergantung terhadap kondisi semasa seperti kos barangan.


Hal ini kerana, sekiranya kos barangan semakin meningkat, para peniaga juga terpaksa ikut sama memajukan harga jualan demi kelangsungan bisnes dan pulangan modal.


Bagaimanapun, ada juga sesetengah peniaga yang berniaga sambil niat beramal kepada konsumen mereka.


Seperti yang dijalankan oleh seorang peniaga nasi ayam, rusdhidarikah, dalam video di TikTok yang berdurasi 2 minit 17 ketika, beliau gres-baru ini berkongsikan tips dalam berniaga.


Ramai peniaga potong ayam 14 bahagian


Kebanyakan peniaga lazimnya gemar memotong ayam terhadap 14 atau 15 bahagian bagi menjimatkan kuantiti. Sebaliknya, chef ini menjelaskan bahawa dia lebih gemar untuk memangkas ayam terhadap 10 bahagian.


Walaupun dianggap jauh lebih merugikan berbanding cara peniaga lain, ia menyifatkan beliau suatu kasus biasa baginya dengan memotong 10 bahagian ayam.




@rusdhidarikah


Moga semua peniaga kedai makan dapat sale banyak. aminberandafyp fypage foryourpage deenasiayamjengka deenasiayamkajang deenasiayampandanindah


♬ Pieces (Solo Piano Version) – Danilo Stankovic




Berdasarkan video tersebut, rusdhidarikah berkongsikan cara memotong ayam yang bermula dengan potong kepada dua bahagian.


Tambahan lagi, bagi menampakkan ayam itu lebih besar dan menawan, dia turut menaruh sayuran di atas ayam selaku dekorasi.


Sehubungan itu, barulah ramai pelanggan yang tertarik dan berselera dengan menu ayam yang disediakan.


Sementara itu, rusdhidarikah juga menjelaskan bahawa ia berniaga sambil beramal.


“Dalam berniaga, rezeki bukan di tangan kita, sebaliknya Allah SWT yang memberikan rezeki,” jelasnya.


Sumber: TikTok @rusdhidarikah


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard