“Ingatkan Taugeh” – Loya Tekak Terjumpa Ulat ‘Berenang’ Dalam Kuah Laksa

ulat


Pernah tak korang terjumpa ulat dalam kuliner korang? Euww


Walaupun bukan selalu, min niscaya pernah sekali seumur hidup ni korang akan berdepan suasana yang mana korang terjumpa bendasing dalam masakan macam acuan dawai kokot, rambut dan lain-lain.


Begitulah dongeng yang ‘kurang enak’ berlaku kepada seorang wanita yang menemukan seekor ulat hidup dalam kuah laksa yang dibeli dari suatu ‘outlet’ laksa yang populer di Kajang, Selangor.


Baca juga: Bisnes Pernah Jatuh Kerana Berita Palsu, Sos Aminah Hassan Kembali Bangun Semula


Menerusi perkongsian pengadu di TikTok, dia yang dimengerti sebagai Lya Dhanea tersebut sedang menikmati makanan kegemarannya itu sebelum mendapati haiwan tersebut ‘berenang’ dalam kuah laksa berkenaan.




@lyadhanea


Dulu D’laksa ni quality tiptop, now hancurrr ❎ used to be my fav but no more..tu taugeh ke apoo?


♬ Kecewa Dalam Setia – Vita Alvia




Tanpa berfikir panjang, ia yang loya dengan insiden tersebut terus mencampakkan laksa itu serta satu lagi hidangan lain yang turut dibeli dari kedai yang serupa.


Menurut Dhanea, dia turut menciptakan aduan kepada pihak berkenaan mengenai kejadian tersebut tetapi tidak mendapatkan sebarang respon dibandingkan dengan kedai makan yang popular dengan sajian laksa tersebut.





Tambahnya lagi, tujuan dia membuat aduan yakni bagi mendapatkan klarifikasi lanjut selain meminta pihak pengurusan melaksanakan siasatan keatas kedai yang dimaksudkan selain ingin mereka mengembangkan kualiti serta kebersihan.


Selain itu, menurut pengadu, beliau berkongsi video berkenaan untuk tujuan kesedaran kepada orang ramai kerana ianya melibatkan kesihatan dan makanan.


Dalam periode yang sama, ada juga beberapa individu lainnya di ruangan komen turut berkongsi pengalaman yang serupa dan kurang baik berkenaan kedai yang sama.




Sumber: Mstar, TikTok @lyadhanea

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard