‘Baru Aku Tahu..’ – Netizen KagetRupanya Uncang Teh Bertali Boleh Dipotong Dua

uncang teh potong dua


Hampir setiap hari kita niscaya akan membancuh teh memakai uncang. Satu uncang boleh buat untuk satu jug air. Kadang-kadang kalau nak buat secawan je, terpaksa guna satu uncang.


Kebiasaannya cara bancuh teh untuk secawan ialah rendam uncang teh sekejap saja lalu terus buang sebab resah teh terlalu pekat. Membazir bukan?


Rupanya siapa yang guna uncang teh bertali tu, ada trick yang ramai tak tahu iaitu oleh potong terhadap dua bahagian, jimat bila nak buat secawan teh.


Rupanya Uncang Teh Boleh Potong Dua?


Viral satu video di laman sosial TikTok berkenaan seorang perempuan mendedahkan bahawa tuncang teh bertali boleh dipotong dua.




Menerusi video tersebut, difahamkan pemilik akaun TikTok itu mendedahkan fungsi sebenar uncang teh yang gres dikenali selepas 32 tahun hidup.


Cabut kertas yang terdapat pada uncang teh, kemudian koyakkan bahagian tengah dengan waspada. Gunting di tengah-tengah uncang teh untuk dibahagi dua.



“32 tahun hidup baru tahu fungsi ni..”


Menjengah ke ruangan komen, para netizen juga terkejut dan turut mengakui tidak pernah tahu akan ‘trick’ itu.





Namun, bukan semua jenis uncang teh boleh dipotong dua sebegini. Difahamkan, jenama uncang teh yang dipakai dalam video tersebut yakni jenama Lipton.




Sumber: TikTok @niaminoo


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard