“Tinggi Mat Siku” – Reaksi Mat Salleh Makan Nasi Guna Tangan Buat Netizen Terhibur

makan nasi


Nasi yaitu kuliner ruji rakyat Malaysia, saban hari, setiap kala, tidak kira di mana jua. Nasi yaitu masakan utama yang ada disetiap gerai-gerai atau barisan hotel glamor.


Hidangan ini mempunyai kepelbagaian budaya, dari kaum Melayu, Cina atau India semuanya menikm4tinasi sebagai suatu hidangan yang wajib ada di atas meja makan.


Kebanyakan rakyat Malaysia bantu-membantu tidak mempunyai mas4lah kalau makan menggunakan tangan kerana sudah menjadi satu akhlak dan kebiasaan yang senantiasa dipraktikkan dari kecil.


Baca juga: Mat Salleh Jual Nasi Lemak RM3 Ini Kongsi Petua Masak Sambal Sedap


Namun, mungkin agak sulit bagi warganegara asing yang ingin mencuba menu tersebut kalau bercuti di negara ini.


Menerusi satu perkongsian dilaman ig, sekumpulan turis as1ng difahamkan ingin mencuba makan nasi menggunakan tangan. Apa yang lebih menarik apabila kawannya cuba untuk mengajar tapi diri sendiri masih kekok untuk menyuap ke mulutnya.


Video:





Bila beliau dah berakal makan guna tangan & cuba nak bimbing kawan-kawan lain makan guna tangan. Aduhai.. tergelak tengok. Yang mengajar pun 2×5. Apapun terbaik!


Rata-rata netizen turut terhibur dengan reaksi pelancong ini yang ingin mencuba makan nasi menggunakan tangan. Apapun terbaik buat mereka kerana ingin belajar sesuatu yang baru.


Komen Netizen:





Tinjauan MyResipi menerusi perkongsian video ini menerima tontonan sebanyak 77.3k dan lebih 2.1k tanda suka. Min pun terhibur huhuhu




Sumber: TikTok @wanaja5

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard