Peniaga Ini Sebak Lihat Warga Emas Gigih Jual Air Kelapa, Rayu Dukungan Orang Ramai


Dalam ekonomi sekarang yang kian mencabar, ramai di antara kita yang gigih melakukan pekerjaan demi mencari rezeki. Bahkan, masih ada segelintir warga emas yang masih bekerja.


Meskipun telah berusia, mereka tetap gigih mencari rezeki demi sesuap nasi. Pada usia emas, semestinya mereka berehat saja di rumah tetapi berbeza buat pasangan warga emas ini yang undang sebak.


Menerusi akaun TikTok @ceobriyaniajun sudah menampung naik satu video memaparkan pasangan warga emas yang memasarkan air kelapa di hadapan gerainya.


Difahamkan, pemilik akaun tersebut ialah peniaga Nasi Beriani. Melihat kegigihan pasangan warga emas di hadapan gerainya itu, peniaga ini mengajak orang ramai untuk membeli di gerai tersebut.



Menurutnya, pasangan tersebut akan menolak menolak gerai mereka saban hari untuk meniaga dan ada kalanya minuman mereka tidak kehabisan dan mereka hanya pulang dengan RM20 atau RM30 sahaja dalam sehari.


Tambahnya, minuman yang dijual oleh pasangan itu sangat murah, satu cawan cuma RM2 sahaja. Malah, jikalau orang ramai yang lalu di sekeliling gerainya tidak mahu berbelanja nasi briyani yang dijualnya tidak mengapa, asalkan mereka singgah beli dari warga emas tersebut.


Lihat video penuh di bawah:



Melihat ke ruangan komen, orang ramai berasa terharu dengan langkah-langkah peniaga ini yang tidak kedekut untuk mengiklankan gerai di hadapannya.


Sebak menyaksikan kondisi mereka, orang ramai turut berterima kasih pada peniaga itu kerana sudi membantu mereka.



 



Jika anda ingin memberi dukungan, bolehlah search di Google Maps Nasi Briyani Ajun, Perlis. Gerai minuman mereka berada berhampiran dengan gerai peniaga nasi briyani ini.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard