“Halal Ke?” – Nora Danish Makan Kat Restoran Gordon Ramsay Undang Was-Was Netizen

nora danish


Tular baru-gres ini tentang pembukaan restoran glamor milik chef terkenal dunia, Gordon Ramsay Bar & Grill di Lembah Klang yang memperlihatkan masakan unik berkonsepkan barat dan sajian khasnya iaitu Beef Wellington.


Ramai antara kita yang mengambil potensi untuk merasai pengalaman menjamu selera di kedai makanan ternama tersebut walaupun harga sepinggan sajian yang boleh dibilang agak mahal untuk sesetengah orang.


Bawa keluarga rasa sendiri sajian viral





Ia tergolong jugalah selebriti tanah air kita mirip Nora Danish yang sungguh teruja untuk merasai sendiri makanan booming dunia yang sebelum ini cuma mampu dilihat di media umum sahaja.


Baca juga: Cara Buat Beef Wellington Versi Praktis & Halal


Dia telah berkongsi pengalamannya bareng keluarga di laman Instagram rasmi yang menampilkan beberapa menu makanan seperti Steak Tartare, dan Beef Wellington. Min pun meleleh air liur fuhh!


Instagram Nora Danish.




Status Halal Dipersoalkan Oleh Netizen


Niat nak berkongsi keterujaan namun lain pula hasilnya. Posting tersebut sudah mendapatkan perhatian ramai netizen dimana ramai antara mereka sudah mempersoalkan status halal kedai makanan tersebut.


Secara lazimnya , kedai makanan glamor tersebut terang menyuguhkan alkohol dan arak di dalam sesetengah kuliner.





Berdasarkan komen-komen yang ditinggalkan netizen, ramai yang meragui status halal restoran berkenaan khususnya apabila menu daging disuguhkan bareng sos wain merah.


Namun, ada juga ketimbang mereka yang memastikan bahawa semua sajian di kedai makanan tersebut adalah pork-free dan kesemua jenis daging adalah ketimbang pembekal yang halal.


Sebelum ini, pihak JAKIM pernah menyatakan bahawa mana-mana gerai makan atau restoran tidak akan menerima sijil halal sekiranya memasarkan minuman beralkohol di premis mereka meskipun tidak dicampurkan ke dalam sesebuah menu.




Bak kata orang, jikalau dah sangsi baik kita elakkan, ye dok?


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard