Ditipu Rakan & Dibuang Keluarga, Cerita Peniaga Cendol Ini Raih Simpati Netizen


Jika kita rasa diri kita susah, sesungguhnya masih ada lagi yang lebih susah dibandingkan dengan kita. Apabila kita berdepan dengan dilema, jangan pernah menyerah dan berdepanlah dengan persoalan yang dihadapi.


Terbaharu, tular sebuah video TikTok yang diangkut naik oleh @danish.firds menawarkan beliau dihampiri oleh seorang individu yang berdepan dengan duduk perkara dikala sedang menerbangkan pesawat dron di Ampang, Kuala Lumpur.




@danish.firds


I tengah fly drone, tiba2 ada seorang pakcik ni tiba sebelah aku minta santunan dia menangis #pinjaman #videoviral #tiktokmalaysia #orangmiskin #fyp #fypã‚· #cendol


♬ Sad Emotional Piano – DS Productions




Menerusi video tersebut, individu itu ialah seorang peniaga cendol mendakwa dirinya rugi RM3,000 kalau rakan kenalannya yang dibilang mahu membantunya untuk membuka suatu kedai cendol di Terengganu tergamak menipunya.


Pada mulanya, individu terbabit cuma bertanyakan bagaimana boleh mencari imam yang berdekatan kepada Danish dan atas dasar ingin tahu maka dia meminta penjelasan kepada laki-laki tersebut berkaitan duduk perkara yang dihadapinya.


Malah, individu itu turut mengalami kecederaan di bahagian kaki dan lebih mengenaskan jika keluarganya tidak mahu mendapatkan dirinya disebabkan dia beragama Islam. Kasihan dengan nasib individu itu, Danish menghulurkan wang berjumlah RM50 dan memberi tahu masjid yang berhampiran agar lelaki boleh berjumpa dengan imam.


Perkongsian tersebut telah meraih perhatian orang ramai dan rata-rata netizen berasa kasihan dengan nasib malang yang menimpa lelaki itu serta berharap kenalannya yang membohongi duitnya ditangkap.




Tidak hanya itu, segelintir netizen juga mahu menolong lelaki terbabit dan jikalau ada sesiapa yang memiliki maklumat tentang laki-laki itu bolehlah berkongsi terhadap umum.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard