Kalau Anak Nak Masakan Luar Je, Ibu Gigih Masak & Kemasan Sama Macam Kedai


Setiap anak pasti mempunyai kerenah dan ragam mereka yang tersendiri. Dalam melayan perangai mereka ini, ibu bapa selalunya akan mencuba yang terbaik untuk memutuskan kemahuan dan keinginan anak tercapai meskipun terpaksa bersusah payah.


Seperti video yang dikongsikan perempuan ini di akaun TikTok @m4kberuang wacana percubaannya menentukan si anak makan walaupun terpaksa melaksanakan sesuatu di luar jangkaan.


Menurut perempuan itu, anaknya cuma mahu makan makanan yang dibeli di kedai menimbulkan beliau buntu mempertimbangkan cara untuk melayan kerenahnya itu.


Namun wanita itu tampil dengan idea inovatif di mana dia dilihat mengolah makanan dan membungkus makanan yang sudah siap diolah itu seperti dibeli dari kedai. Malah beliau juga turut menaruh kuliner yang siap dimasak itu di dalam beg kertas menampakkan ia mirip masakan yang dibeli.




@m4kberuang


Arissa oh Arissa🤣🤣🤣 #fyp


♬ Funny Song – Cavendish Music




Percubaannya itu berhasil memperdayakan anaknya yang kemudian dilihat menikmati masakan yang ‘dibeli’ di kedai itu.


Perkongsian wanita ini turut menarik perhatian ramai yang teruja menyaksikan idea yang boleh digunakan sekiranya mereka berada dalam situasi yang sama.


Malah ada yang berkongsikan pengalaman ‘ditipu’ oleh ibu mereka sendiri semasa kecil dulu gara-gara terlalu kerap meminta berbelanja makanan di kedai.


Susulan video yang tular dikongsikan ini, netizen turut memuji kegigihan wanita itu membungkus kuliner setiap kali ingin diberikan kepada anaknya itu. Tidak kurang juga yang mengaku memakai kaedah yang sama untuk memperdayakan anak mereka.


“Ibu scammer paling bijak..”



“Mak kerja runner Grab demi anak makan.”



 


Baca kisah-cerita lain yang menawan di bawah:



Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard