Restoran Kfc, Pizza Hut Ganti Minuman Pepsi Terhadap Coca-Cola

KUALA LUMPUR: Coca-Cola Malaysia dan QSR Brands (M) Holdings Bhd, pemilik francais serta pengendali restoran KFC dan Pizza Hut memberitahukan koordinasi bertahun-tahun yang melihat Coca-Cola akan menjadi pembekal minuman kepada cawangan kuliner secepatnya itu di Malaysia.


“Bermula Ogos (2022), Coca-Cola Malaysia adalah pembekal minuman KFC dan Pizza Hut, menyajikan pelbagai minuman Coca-Cola menyegarkan di restoran KFC dan Pizza Hut.


“Semua 1,180 kedai makanan KFC dan Pizza Hut di seluruh negara dijangka beralih sepenuhnya untuk menghidangkan produk Coca-Cola menjelang awal September,” kata Coca-Cola Malaysia dan QSR dalam satu realita.


Sebelum koordinasi Coca-Cola Malaysia-QSR, restoran KFC dan Pizza Hut di Malaysia menghidangkan jenama Pepsi kepada konsumen.


Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Urusan QSR, Nehchal Khanna, berkata kumpulan komited untuk memajukan tahap perkhidmatan, penemuan dan kepuasan konsumen.


“Sejak dua tahun lalu, kami mampu meningkat di sebalik cabaran sedia ada dengan menginovasi semua bidang perniagaan dan akan terus berbuat demikian.


QR Brands ialah pemilik francais serta pengendali kedai makanan..


“Kami yakin kerjasama ini akan terus memperluaskan capaian kami dan berharap untuk terus menggembirakan konsumen,” katanya.


Pengarah Francais Coca-Cola Malaysia, Amruta Vaidya, berkata Coca-Cola, KFC dan Pizza Hut percaya dengan falsafah serupa iaitu menyebabkan menu lebih yummy dinikmati untuk rakyat Malaysia.


“Di Coca-Cola, falsafah kami selaku sebuah jenama dan syarikat adalah sentiasa untuk menjadi sebahagian dan meraikan ketika-dikala apabila rakan serta keluarga menikmati menu bersama minuman Coca-Cola atau mana-mana minuman kami yang yummy dan menyegarkan,” katanya.


Produk popular, Coca-Cola Zero Sugar, yang mau disediakan di cawangan KFC dan Pizza Hut, adalah sebahagian ketimbang portfolio ‘Simbol Pilihan Lebih Sihat’ Coca-Cola Malaysia.


Coca-Cola Malaysia abadi komited untuk menyokong perjuangan mengurangkan pengambilan gula dalam kelompok rakyat Malaysia sambil memberikan minuman rasa mahir yang digemari ramai.


Sumber: Berita Harian Online


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard