Tak Jemput Alasannya Makanan Tak Halal, Jiran Cina Siap ‘Order’ Kfc Sebagai Ganti

jiran


Tak dinafikan, memiliki jiran yang baik juga merupakan salah satu rezeki yang perlu dihargai dalam hidup ini.


Terutamanya bila tinggal di daerah perumahan yang memiliki masyarakat berbilang bangsa, perilaku toleransi dan bertimbang rasa sungguh susah untuk ditemui kini tetapi lain pula cerita yang dikongsikan perempuan ini.


Baru-baru ini, tular sebuah video di Tik Tok memaparkan seorang wanita yang menerima makanan dari jirannya yang berbangsa Cina ini.


Baca Juga: Bila Anak Nak Makanan Luar Je, Ibu Gigih Masak & Bungkus Sama Macam Kedai


Perkongsiannya ini turut menyebarkan ramai yang terharu menyaksikan perilaku prihatin yang ditunjukkan jirannya itu.


Menerusi video yang dikongsikan ini, wanita itu memberi tahu jirannya itu ada menciptakan majlis bagi meraikan sambutan hari jadi anaknya.


Namun beliau tidak menjemput wanita itu dan keluarganya kerana makanan yang disajikan terhadap tetamu yakni tidak halal pada majlis tersebut.



 


Namun apa yang mengembangkan wanita itu terharu ialah jirannya siap menempah makanan secepatnya KFC untuk keluarga wanita itu semasa majlis berlangsung.


Malah jirannya juga telah memberitahu apalagi dulu biar perempuan itu tidak mengolah masakan pada malam tersebut kerana ia sudah menempah masakan itu untuknya.


Mungkin juga jirannya itu berasa bersalah kerana tidak dapat menjemput wanita itu hadir ke majlis yang dilakukannya itu. Oleh itu, beliau menggantikannya dengan KFC yang dibeli untuk dicicipi oleh wanita itu sekeluarga.


Melihatkan sikap prihatin yang ditunjukkan ini, kebanyakan netizen turut sama berasa terharu dengan situasi yang dikongsikan ini.


Video yang dimuatnaik di Tik Tok itu juga sekarang mendapatkan dua juta tontonan setakat ini dan mendapatkan reaksi faktual dari netizen.







Sumber: TikTok @eikinhanipah


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard