Peniaga Redha Tanggung Rugi Hampir Rm300, Tak Perasan Serbuk Coklat Dah Akhir Tempoh

serbuk coklat tamat tempoh


Untung dan rugi telah menjadi lumrah buat mana-mana peniaga. Jika telah tertulis tiada rezeki pada hari itu, maka peniaga terpaksa redha dan perlu berupaya dengan lebih besar lengan berkuasa.


Seperti yang dikongsikan oleh seorang penjual air di TikTok, luluh hatinya bila mampu tahu serbuk coklat yang dibeli untuk dagangair telah mencapai tarikh luput.



Menerusi video yang dimuatnaik @azharpenjualjalanan, beliau terpaksa mencampakkan begitu saja sebalang air coklat yang telah siap dibancuh dan juga diletakkan ais. Dia juga terpaksa redha menanggung kerugian hampir RM300.


“Benda nak rugi nak buat macam mana, beli serbuk coklat dah tarikh luput. Kalau jual dah boleh dapat RM 300,” keluh si peniaga.


“SERBUK COKLAT TAMAT TEMPOH BUKAN TAL NAK SEDEKAH ADEHHH..”


Jika pengguna TikTok menonton video ini tanpa membaca kapsyen atau komen, mungkin ada yang anggap pedagang ni sengaja buang air coklat yang dah tak laku.


Di ruangan komen, ada juga yang persoalkan mengapa dibazirkan air coklat ini sedangkan boleh disedekahkan terhadap orang ramai.





Oleh sebab itu, pemilik video sudah tampil menjelaskan hal sebenar di dalam ruangan komen memastikan serbuk coklat yang digunakan untuk membuat air sudah mencapai tarikh luput.



Rata-rata warganet turut menyokong tindakan peniaga ini yang jujur dalam berniaga dan tidak mahu laba semata.






Lihat video sarat :




@azharpenjualjalanan


Benda nak rugi nak buat macam mana.. beli serbuk coklat tarihk dah luput.. bila jual tu boleh dh 300 ringgit.. 😭😭


♬ bunyi asal – PENJUAL JALANAN




Sumber: TikTok @azharpenjualjalanan





Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard