6 Senarai Kedai Yang Memasarkan Nasi Kerabu Sedap Di Sekeliling Kl Dan Selangor

6 Senarai Kedai Yang Menjual Nasi Kerabu Sedap Di Sekitar KL Dan Selangor


Siapa je tak suka Nasi Kerabu kan? Nasi kerabu adalah masakan yang tepat untuk dijadikan kuliner sarapan pagi, makan tengah hari dan juga malam.


Nasi Kerabu didatangkan dengan nasi berwarna biru kerana ianya hasil dibandingkan dengan bunga kacang rama-rama yang dipakai dalam kuliner. Nak lagi sedap, nasi kerabu selalunya dikonsumsi dengan lauk pilihankegemaran anda mirip telur masin, sayur-sayuran, budu, sambal dan keropok. Nasi Kerabu juga ditawarkan dalam warna lain mirip kuning (kunyit) dan hijau (adonan pandan dan herba lain).


Nasi Kerabu juga ialah masakan hobi orang ramai dan beliau datang dari Kelantan. Memang sedap hingga menjilat jari lah. Jadi jikalau anda yang berada di KL dan Selangor dan mencari kedai Nasi Kerabu yang sedap, jom baca postingan ini dengan lebih lanjut.


6 Senarai Kedai Yang Menjual Nasi Kerabu Sedap Di Sekitar KL & Selangor:


1. Kelate Kitchen


6 Senarai Kedai Yang Menjual Nasi Kerabu Sedap Di Sekitar KL & Selangor


Kelate Kitchen ialah suatu restoran yang paling popular yang pernah dibuka di Setapak, KL. Hampir setiap hari pasti akan ada orang yang menanti dalam barisan yang panjang untuk makan tengah hari di sini. Selain daripada Nasi Kerabu mereka yang sedap, di sini juga ada menjual Nasi Kukus yang menerima perhatian ramai juga. Dan tidak lengkap makanan anda bila anda tak try Teh Ais Madu mereka yang kaw ni. Memang rugi jikalau anda tak singgah ke sini.


Alamat: Plaza Prima Setapak, B, 7 & 8, Jalan Prima Setapak 1, Taman Setapak, 53100 Kuala Lumpur

Waktu Beroperasi: Setiap Hari (10AM – 10PM)


2. Warung Wok


6 Senarai Kedai Yang Menjual Nasi Kerabu Sedap Di Sekitar KL & Selangor


Tersembunyi di antara bangunan bekerjsama ada suatu kedai yang bernama Warung Wok yang memasarkan masakan Kelantan. Pemilik restoran ini berasal dari Kelantan tau haa sudah tentulah kuliner Kelantan di sini dijamin ori dan sedap kan? Di sini juga ada menawarkan lauk yang boleh anda makan bareng Nasi Kerabu anda mirip ikan, daging dan ayam. Sambalnya juga memang cukup menyelerakan. Anda patut cuba makan di sini!


Alamat: G – 2, Jalan Kenari 12a, Bandar Puchong Jaya, 47100 Puchong, Selangor


Waktu Beroperasi: Setiap Hari (8AM – 9PM)


3. Hayaki


6 Senarai Kedai Yang Menjual Nasi Kerabu Sedap Di Sekitar KL & Selangor


Jika anda sering ke Uptown Damansara, anda mungkin pernah ternampak Kopitiam halal yang dibuka 24 jam ini. Kesistimewaan kedai ini ialah mereka menyuguhkan pelbagai jenis kuliner Kelantan. Tapi antara masakan yang sering menjadi opsi orang ramai sebaiknya lah Nasi Kerabu Ayam Percik mereka. Fuhh memang sedap tak terhingga.


Alamat: Jalan SS 21/37 Uptown, Damansara Utama, 47400 Petaling Jaya, Selangor


Waktu Beroperasi: Setiap Hari (24 Jam)


4. Tempurung Kitchen


6 Senarai Kedai Yang Menjual Nasi Kerabu Sedap Di Sekitar KL & Selangor


Kafe di Shah Alam ini menyuguhkan masakan asli Kelantan. Dan dengar kisah masakan di sini diolah oleh chef yang sangat berpengalaman tau, haa confirm la sedap kuliner di sini. Antara hidangan popular di sini yakni Nasi Kerabu Bedo’oh iaitu makanan yang dihidangkan bersama nasi kukus kuning, lamb chop, keropok, sayur-sayuran, kuning telur masin dan budu. Wow menarik kan?


Alamat: 10-1 Jalan Lengkuas D16/D Ken Rimba, Seksyen 16, 40200 Shah Alam, Selangor


Waktu Beroperasi: Setiap Hari (11.30AM –10.30PM)


5. Restoran Patatimo


6 Senarai Kedai Yang Menjual Nasi Kerabu Sedap Di Sekitar KL & Selangor


Bagi mereka yang tinggal di KL dan mengidamkan Nasi Kerabu pada pukul 3 pagi, Patatimo yakni kawasan yang boleh anda datangi. Restoran ini dibuka sehingga 5 pagi dan Nasi Kerabu mereka dilengkapi dengan ayam goreng fresh dimasak.


Alamat: D’Wangsa, 11, Jalan Wangsa Delima 10, Wangsa Maju, 53300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur


Waktu Beroperasi: Setiap Hari (7.3AM – 5AM)


6. Warung Ambo



Bagi mereka yang tinggal di Shah Alam, anda boleh menerima Nasi Kerabu yang sedap dan murah di sini. Nasi Kerabu Biasa (tanpa daging) mereka hanya lah berguna RM3.50,dan jika anda tambah ayam atau daging, satu pinggan Nasi Kerabu hanyalah berharga RM7.50. Murah sungguh kan? Memang tak peliklah kenapa orang ramai mampu beratur panjang di kedai ini. Dah la sedap murah pula tu!


Alamat: 38, Jalan Novelis U1/86A, Laman Glenmarie, 40150 Shah Alam


Waktu Beroperasi: Setiap Hari (8.30AM – 4PM)


Haa menarik kan senarai kedai Nasi Kerabu di atas? Lepas ni kalau anda teringinkan Nasi Kerabu dah tak perlu sukar-sukar cari kedai yang jauh! Selamat mencuba.


Sumber: funntaste.com 


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard