Pertama Kali Nak Beli Barang Dapur ‘Online’? Ikut Cara Ni Kalau Nak Lagi Jimat


Zaman sekarang ni, orang ramai lebih suka beli barang secara atas talian atau online daripada cari di kedai. Tak kira barang dapur, pakaian ataupun kelengkapan rumah. Beli barang online ini ada beberapa kelebihan antaranya:



  • Jauh lebih mudah. Tak perlu keluar rumah untuk pergi ke kedai. Duit minyak pun jimat!

  • Tidak perlu menunggu usang untuk menciptakan pembayaran.

  • Tak perlu bersesak dengan orang ramai. Beli online sambil baring atau makan kat rumah je.

  • Kemudahan pembayaran tanpa tunai (cashless)

  • Tidak membazir tenaga untuk keluar ke pasar raya.


Tips Beli Barang Dapur ‘Online’ Kalau Nak Jimat


Sekarang ini telah ada banyak aplikasi beli barang dapur online serta barang keperluan harian yang terus dihantar hingga ke tempat tinggal. Apa salahnya sekali sekala guna aplikasi ini kalau malas nak keluar ke pasar raya kan?


Namun, tidak dinafikan beli online ni ‘sedikit’ mahal dari beli secara fizikal. Haa, ini tips nak lagi jimat bila belanja online. Boleh mampu lagi murah dari beli kat kedai tau!


1. BERBELANJA MENGIKUT BAJET


Sebelum berbelanja, tentukan jumlah bajet cukup dan barangan tersebut mestilah di bawah bajet yang ditetapkan.


2. BANDINGKAN HARGA


Dalam berbelanja, survey dahulu harga barang dapur tersebut dengan harga yang senantiasa kita beli di kedai. Kalau mahal seringgit dua kira okay lagi.


3. BERBELANJA SEMASA SALE


Bila ada sale kaw kaw yang jimat habis, boleh belanja lebih dan dalam masa yang sama boleh jimat dan berbaloi untuk kita semua.


Biasanya sale ni akan ada pada animo perayaan atau sambutan hari-hari tertentu.


4. GUNAKAN KUPON/VOUCHER DISKAUN


Okay, tips terakhir jimat berbelanja ialah dengan menggunakan kupon/voucher diskaun semasa belanja online sebelum checkout. 


Ramai tak tahu sebetulnya dengan memakai kupon boleh jimat duit belanja meskipun sikit.  Sekurang-kurangnya masih ada baki yang boleh digunakan untuk tujuan lain, betul tak?



Lepas ni, membeli barang dapur online akan jadi lebih menyeronokkan jikalau dah tahu cara yang lebih jimat. Jadilah pengguna yang bijak semasa berbelanja. Selagi boleh jimat, kita jimat!


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard