Peniaga Nasi Lemak Ini ‘Offer’ Masakan Percuma, Kesian Tengok Pelajar Universiti Berlapar

makanan percuma


Setiap orang nasibnya tak sama. Tak semua insan yang dilahirkan dengan kehidupan yang glamor. Zaman kini, masih ada lagi pelajar yang berlapar kerana tak cukup duit berbelanja kuliner.


Baru-baru ini, tular di media sosial wacana seorang peniaga nasi lemak yang baik hati berkongsi rezekinya dengan memperlihatkan makanan percuma terhadap semua pelajar.


Ini kerana, dia juga pernah lewat pengalaman semasa menjadi seorang pelajar.




Baca Juga: Lelaki Ini Kongsi Tips Simpan Makanan, Sure Tak Senang Basi Punyalah




Menerusi sebuah perkongsian yang diangkut naik oleh pengguna Twitter, seorang peniaga nasi lemak yang dipercayai perempuan tersebut sanggup bantu pelajar sukar.





Peniaga di suatu gerai berjulukan Kafe N24 Streetcafe Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Skudai, Johor ini dilihat tampal nota dan tujukan terhadap pelajar sekitar.


Nota tersebut tertulis:


“Adik-adik pelajar, jika tak ada pribadi duit jangan tahan lapar. Datang sini bagitahu, saya belanja. Saya pun pernah jadi pelajar, Jangan malu”


Rata-rata warganet terharu dengan sikap peniaga tersebut yang sudi berkongsi rezeki.


Ri ruangan komen ciapan, ramai yang mendoakan biar peniaga tersebut dimurahkan rezeki yang tekah menolong pelajar yang sulit.





p/s: Semoga kisah ini juga boleh memberi pengajaran terhadap kita semua yang indahnya kalau berkongsi rezeki. Dalam rezeki kita, ada juga rezeki orang lain.




Kredit: Twitter @Hfnz9


 


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard