Kiat Goreng Tauhu Begedil Semoga Minyak Lambat Berbuih & Tak Cepat Kotor

tips goreng tauhu begedil


Siapa yang meniaga tahu begedil mesti akan mengalami dilema minyak cepat berbuih hingga keluar dari kuali kan? Minyak juga akan jadi cepat kotor. Makara nak tak nak, terpaksa tukar minyak baru untuk sambung goreng.


Kadang-kadang rasa sayang nak tukar minyak baru alasannya adalah baru je guna untuk sekali goreng. Untuk mengatasi dilema ini, ada tips goreng tauhu begedil dijamin berkesan yang boleh anda gunakan untuk elakkan minyak berbuih dan minyak cepat kotor.


Tips tersebut merupakan hasil perkongsian oleh seorang pengguna TikTok @munirah_ashikin. Jom ikuti perkongsiannya di bawah.


Tips Goreng Tauhu Begedil Supaya Minyak Lambat Berbuih & Tak Cepat Kotor


Siapa yang meniaga Tauhu Berdegil memang tahu la duduk perkara minyak cepat berbuih hingga keluar dari kuali. So untuk kurangkan masalah tu, boleh campurkan tepung jagung dalam adunan telur. Mujarab ya inshaAllah, try lah.



1. Masukkan sedikit tepung jagung dalam adunan telur.


2. Tauhu akan jadi lebih cruncy, minyak lambat berbuih dan boleh goreng tauhu dalam kuantiti yang banyak.


Lihat video sarat di bawah:




@munirah_ashikin


Siapa yang meniaga Tauhu Berdegil memang tahu la masalah minyak cepat berbuih sampai keluar dari kuali…so untuk kurangkan duduk perkara tu…boleh campurkan tepun jagung dalam adunan telur..mujarab ya inshaAllah..try lah..bila korang ada kiat lain share dgn CikMoon 🙋🏼‍♀️🙋🏼‍♀️🙋🏼‍♀️ #smallbusiness #tauhuberdegil #food #temerloh #maran


♬ Treasure (Sped Up Version) – P




Sumber: TikTok @munirah_ashikin


Baca juga: Petua Simpan Tauhu Supaya Tahan Lama & Tidak Cepat Masam


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard