“KagetBerjemaah” – Gadis Buntu Nak Matikan Ikan Haruan Hidup Alasannya Adalah ‘First Time’ Mampu

ikan haruan


Tular sebuah video di media umum yang menawarkan gelagat seorang perempuan yang first time dapat ikan haruan masih hidup di tangannya.


Sesetengah orang mungkin tertanya-tanya cara untuk mematikan ikan yang masih lagi hidup. Kebiasaannya, kita akan membeli ikan yang sudah tidak bernyawa ataupun siap diiris.


Namun bagi ikan yang masih bernyawa, beliau perlu segera dimatikan agar tidak terlalu ‘terseksa’ kerana tiada air untuknya bernafas. Tapi, lain pula ceritanya kali ini. Ikan di luar air, masih hidup dan sulit nak mati.


Baca juga: Tips Pilih Ikan Segar Dan Cara Siang Ikan


Itulah nasib yang dialami oleh seorang perempuan apabila dia kali pertama menerima ikan haruan yang masih lagi hidup. Bermacam-macam cara telah dibentuk untuk mematikannya, namun tetap ‘tak jalan’.


Kejap buat begitu, kejap buat begini, ada juga letak materi dipercayai berpasir. Tapi ikan haruan itu masih ‘steady’. Video gelagatnya yang diangkut naik ke TikTok @diaziela itu berjaya mencuit hati netizen.




@diaziela


mcm mner wei nk bagi ikan haruan nie mati … hidup2 nie…


♬ original sound – Dia Ziela – Dia Ziela




“First time dapat ikan haruan hidup-hidup, taktahu nak bagi dia mati macam mana, macam-macam cara kami buat,” tulis diaziela dalam video itu.


Keadaan itu bertambah kelakar sebaik sahaja dia mencurahkan air ke dalam bekas ikan haruan itu. Ia secara tiba-datang melompat ke luar dari bekas itu hingga membuatkannya terkejut.


“Macam mana wei nak bagi ikan haruan ni mati. Hidup-hidup ni,” tulisnya lagi.


Rata-rata netizen cukup terhibur dengan telatah wanita itu dan mereka membanjiri ruang komentar dengan reaksi yang mencuit hati.


komen




Itu antara beberapa komen yang diterima oleh diaziela tentang videonya itu di TikTok.


Setakat artikel ini ditulis, video itu meraih lebih 2.1 juta tontonan dan 168.4k tanda suka dibandingkan dengan netizen yang terhibur menyaksikannya.




Sumber: TikTok @diaziela 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard