Kedai Makanan Gordon Ramsay Bakal Buka Esok Di Sunway Resort, Tapi Halal Ke?

gordon ramsay


Bagi peminat rancangan TV Hell Kitchen dan Masterchef, sememang tak perlu diperkenalkan lagi chef selebriti popular ini iaitu Gordon Ramsay.


Bagi peminat chef Gordon Ramsay, ada isu baik alasannya adalah Gordon Ramsay Bar & Grill dilaporkan akan mula dibuka pada esoki (18 Jun 2022) di Sunway Resort, Petaling Jaya! Hiks!


Merupakan kedai makanan pertama yang dibuka diluar UK dan hiasan dalamannya boleh dikatakan agak mewah dan classy dengan memaparkan portrait The Rolling Stones, Mick Jagger, jagoan Bond 007, dan ramai lagi.






Lebih menawan lagi, hidangan klasik mirip Beef Wellington Gordon Ramsay yang terkenal itu bakal disuguhkan di kedai makanan ini!


Baca juga: Jom Cuba Buat Stik Daging Lembu


“Halal Ke?” – Warganet


Walaupun kedai makanan ini mempesona perhatioan ramai untuk mengunjungnya, ada di kelompok warganet yang masih was-was dengan status halal.


Ramai di antaranya yang menanyakan adakah dia memiliki sijil halal dari JAKIM.



Walau bagaimanapun, ada netizen menerangkan bahawa restoran ini tidak menyediakan kuliner berasaskan khinzir (no pork / no lard).



Menerusi laporan Have Halal With Travel, semua bahan masakan dan mentah dari kedai makanan Gordon Ramsay Bar & Grill ini yakni supplier makanan yang halal.


Tapi, bagi restoran yang menyuguhkan minuman keras, memang tak akan mampu sijil halal JAKIM.


Jadi, min rasa terpulang pada masing-masing lah untuk merasa atau tak. Tapi jika dapat jumpa Gordon Ramsay depan mata, harus korang nak selfie jugak kan? Ahaks.



Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard