Kuah Tomyam Tiba-Tiba Jadi Pahit, Peniaga Risau Ada Unsur Sihir & Bukan Salah Limau

tomyam


Jenuh ‘alter’ lauk dah tetapi tomyam tetap rasa pahit. Apa yang tak kena ni?


Persoalan itulah yang bermain di fikiran peniaga ini jika tomyam yang dihasilkan datang-tiba menjelma pahit.


Ia merupakan peristiwa gila yang pertama sejak mengusahakan gerai tomyam di Pantai Kelulut, Marang, Terengganu, permulaan tahun ini.


Mesra disapa Asma Mek Thai, beliau turut berkongsi mengenai kejadian itu menerusi satu video di aplikasi TikTok sehingga meraih lebih 100,000 tontonan.





@mek_thai


Sunguh tak ku sangka wrna tomyam boleh berubah wrna.,kenapa boleh bertukar wrna sedangkn buat setep same #fypã‚· #dapurmekthai #tomyamkelulut


♬ Finger Dance TikTok – غزلان




Di sebalik kegusaran itu, dia bersyukur kerana gerai yang diusahakannya menerima sambutan baik, malah dia turut mendapatkan konsumen dari luar Terengganu yang mahu merasai tomyam orisinil hasil air tangannya.


Baca juga: Resipi Tomyam Yang Pekat Likat, Letak Sedikit Susu Pekat Baru Lagi Perfect!


Menurutnya, dia yang mempunyai darah kacukan Thailand menggunakan resipi sendiri dan berharap perniagaan yang diusahakan akan lebih dimengerti pada periode akan datang.


“Biasanya kalau pahit, daun limau purut atau kulit limau”


Selain bersimpati dengan apa yang berlaku, beberapa netizen turut mendakwa peristiwa berkenaan ada kaitan dengan perbuatan sihir dan memohon agar Asma mencari jalan solusi secepat mungkin.





Min pun harap tiada elemen sihir yang terkena pada peniaga ini dan cuma bahan-bahannya sahaja yang perlu diperbaiki lagi. Semoga bisnes makin bercambah untuk sara belum dewasa ya.




Sumber: TikTok @Mek_thai

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard