Kari ‘Berlauk’ Mata Kail, Peniaga Beri Diskaun 60 Sen Tanda ‘Ganti Rugi’

mata kail


Seorang konsumen perempuan berdepan detik cemas bila dia menemui mata kail dalam sajian kari yang dipesan di salah suatu restoran di ibu kota.


Menerusi hantaran yang dikongsikan pelanggan tersebut di Facebook baru-baru ini, beliau turut meluahkan rasa lega kerana tidak berlaku apa-apa kemalangan mahupun kecederaan kepada jago keluarganya semasa menikmati sajian tersebut.


Bagaimanapun, dimaklumkan juga wanita berkenaan telah membuat aduan kepada pengelola kedai makanan tersebut tetapi pihak terbabit tidak mahu bertanggungjawab.


“Mula-mula kata salah pekerja dapur, selepas itu kata salah pengedar pula, nasib ayah aku tak tercekik makan mata kail itu, tetapi macam mana kalau hidangkan kepada pelanggan lain?” luahnya.



Lebih terkejut, setelah didesak, karenanya pengelola restoran terbabit tampil meminta maaf dan hanya memperlihatkan diskaun sebanyak 60 sen kepada pelanggan itu.



Menjengah ke ruangan komen, rata-rata orang ramai juga kagetdengan tindakan balas pihak kedai makanan terbabit kerana insiden tersebut berlaku kerana kecuaian mereka sendiri.


“60 sen sahaja diskaun dia bagi? Kalau tertelan tak mati konsumen erat kedai makanan dia, 60 sen sahaja ke untuk nyawa insan,” soal seorang pengguna.


“Saman sahaja pihak kedai makanan yang tidak jaga kebersihan dan keselamatan konsumen, kita kena berkeras agar mereka lebih jujur dalam berniaga,” kata pengguna lain.


Sumber: Kosmo Online


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Adbox

@templatesyard